tisdag 6 juli 2010

Medicinen av Hans Koppel

En mycket snabbläst bok.

Medicinen handlar om Johanna som är en frånskild tvåbarnsmor vars ex har barnen varannan helg av eget val. Hon trivs inte på tidningen där hon jobbar med att skriva om resor. Hon får plötsligt chansen att åka på en bjudresa för jobbets räkning och ska även få ta med barnen. Men den elaka chefen tar glatt ifrån henne resan och istället försöker hon tjäna ihop extrapengar genom att bli försöksperson för en ny medicin. Tabletterna får henne att förändras...

Det här är inte riktigt min typ av bok. Jag sitter inte och skrattar medan jag läser men jag lägger den inte heller åt sidan. Den är som sagt väldigt lättläst och jag funderar ju lite extra på den eftersom Hans Koppel fortfarande är okänd för oss.

1 kommentar:

  1. Ja, vem är han? Gillade verkligen Vi i villa och måste nog pröva den här också.

    SvaraRadera