onsdag 6 april 2016

Veckoutmaning: Det snyggaste du sett

Kulturkollo utmanar oss att visa upp vårt favoritomslag. Om vi inte kan välja ett så får man som tur är välja flera.

En favorit jag har är denna eftersom jag tycker att omslaget passade innehållet i boken så bra:


En aktuell favorit är annars omslaget till Arne Dahls nya serie: 



Annars är alla dessa också väldigt fina i mina ögon:

   



     

Jag har läst alla dessa och jag valde ut framsidor genom att kolla in min blogg. Och jag märkte att jag inte kunde välja böcker som jag inte tyckt om även om framsidan tilltalade mig. Men den negativa känslan för innehållet gjorde att det vackra inte kunde lysa igenom tillräckligt starkt. Jag förundras också över att flertalet går i gult trots att gult inte är en favoritfärg annars. 

6 kommentarer:

  1. Det blir helt klart pluspoäng om omslaget stämmer med innehållet, vilket jag tycker är relativt sällan. Omslaget på Ingenting är glömt gillar jag, vatten och en horisont :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vatten och en horisont är aldrig fel :).

      Radera
  2. Ett helt gäng fina omslag hos dig.

    SvaraRadera
  3. Utmarker ser alldeles underbar ut!

    SvaraRadera