söndag 26 november 2017

Iskalla ögonblick av Viveca Sten

Härliga inhopp i Sandhamnsserien!

Viveca Sten har gett ut en samling Sandhamnsnoveller med Nora och Thomas i fokus. Några ska vara publicerade sen tidigare men jag har inte läst någon av dem.

Den första är rätt lång och handlar om hur Nora och Thomas lärde känna varandra i tonåren. Sen rör den sig framåt i tiden sakta men säkert och gör inhopp lite här och var i deras liv. Ibland är de huvudpersoner och ibland är de mer med i periferin.

Jag tycker att den var jättemysig att lyssna på. I synnerhet nu när läsandet går trögt i största allmänhet. Med det menar jag inte att alla noveller var mysiga för det stämmer verkligen inte. Men det som stannar kvar är Nora och Thomas första möte och sen årstidsväxlingarna på Sandhamn. 

Uppläsare är Katarina Ewerlöf som jag som alltid har blandade känslor för. Hon är helt ok så länge hon inte ska vara en upprörd man. Då blir det bara så fel i mina öron.

Betyget blir 4 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar